Alla inlägg den 3 april 2009

Av scheisse - 3 april 2009 17:17

jag inser nu att jag skrev röv sex gånger i mitt inlägg. jag visste inte att det var ett favoritord? det är säkert bara ett otrevligt ticks. men det låter bonnigt att säga röv, så jag ska ersätta det med nåt annat ord..precis som jag envist ändrade min handstil en gång i tiden ska nog det här också gå! (jag ville göra såna här gamla data a istället för de vanliga, yes. I was a speciöll child.) hittade en förklaring om vad dadaism var på wikipedia: Dadaisterna använde medvetet ett irrationellt arbetsätt och de hyllade en anarkistiskt och cynisk arbetsmetod där bland annat brottet mot de klassiska begreppet om skönhet stod i centrum. tyvärr är första intrycket man får av dadaismen bättre än vad som kommer om man tittar närmare på det. typ att de då bara känns rätt eletistiska och ängsliga, egentligen...ja.

Av scheisse - 3 april 2009 14:03

Hey girlfriend
I got a proposition
Goes something like this:
Dare ya to do what you want
Dare ya to be who you will
Dare ya to cry right outloud..
You get so emotional baby..

Double dare ya, double dare ya, double dare ya
Girl fuckin friend
I double dare ya
I triple dare ya
Double triple fuckin
Dipple fuckin dare ya

Dont you talk out of line
Dont go speaking out of your turn
Gotta listen to what the man says
Time to make his stomach burn.
Burn, burn, burn, burn
(double dare ya)


Youre a big girl now
Youve got no reason not to fight
Youve got to know what they are
Fore you can stand up for your rights
Rights, rights, rights?


YOU HAVE THEM, YOU KNOW.

Av scheisse - 3 april 2009 13:56

DET ÄR VÅÅÅÅÅÅÅÅÅR. fåglarna kvittrar och jag, kattis, firade det med att uppsöka jenny på QvinnoQulan vid lunch men det var stängt pga sjukdom! Istället så gick jag till fiket Louie Louie som ligger några meter längre bort, jag gillar dom för att de har en del bra skivor, bra tidningar som vice och tatuerings och musik tidningar och en frankenstein poster och goda sallader. Jag beställde rödbetssoppa för 70 kronor med hommusmacka. Ut kom en vattnig gröt av strimlade rödbetor ruccolasallad och nån krämklick som luktade bränt stearin, som smakade svettigt ogräs. hommusen på mackan var luftvispad och mesig och smakade för mycket....kikärta. var var salt/vitlök/olja smaken? jag är glad att jag inte är lika nojjig för hur jag ser ut när jag äter längre, då hade det här blivit ett problem, macka var byggd som ett vingligt höghus med olika toppings ni vet sånadär små groddar, gurka,en  tomatklyfta som vinglar på toppen, oså, jag visste lixom inte var jag skulle börja attackera den. jag åt upp den uppifrån och ner till slut. Aja, fan undrar om de själva ens smakat på sin soppa. fy fan den smakade RÖV. annars gillar jag rödbetssoppa! när den är knallrosa, mixad med grädde och kryddad men det här uweeeekkkk!! sen smakade kaffet illa.

sen gick jag hem och katterna fick lukta på min rödbetssoppe andedräkt alltså lukta jag pussas inte med katterna. (de slickar sig i röven! de va lixom nog med att soppan smaka röv tyckte jag. de tycker själva det luktar så illa att de andas med munnen efter de gjort det! alltså tvättat röven haha)


Idag tänkte jag tipsa om en musikdvd med U.S BOMBS som är så dålig att den blir bra. man tror att en musikdvd ska innehålla typ spelningar, intervjuer och sånt där. icke. istället får man hänga med på allt runtomkring, det enda duane säger på hela dvdn är "this is were I stuff my weed" och visar. sedan filmar de när de gör...typ ingenting. jag vet ingenting mer om u.s bombs än vad jag gjorde innan jag såg den här, sen gjorde dom en dvd och säljer till oss. smart. haha men jag gillar det för det är opretto och struntar i "hur man gör musikdvd 1,2,3" konceptet. ni vet. rövslickande vänner pratar om hur fantastiska dom är. de själva navelpillar om sin egen betydelse. kräk. här bara, nä, ingenting. tralala. typ som typ andy warholes anti-intellektuella grejj, vilket jag också gillar. dadaismen kan man också tänka på, att man går emot givna regler för hur någonting ska göras. jag älskar sånt och blir inspirerad, dra ut pinnen ur röven och gör någonting, vad som helst och strunta i vad andra tycker, sluta skämmas och ha prestationsångest, så kände jag ungefär när jag tittat på den! man blir bara glad.

Ovido - Quiz & Flashcards