Alla inlägg under mars 2009

Av scheisse - 29 mars 2009 10:39

Idag känns verkligen som söndag. Såsom söndagar är i mitt huvud.

Det är stilla. Nästan ångest stilla. Det är tomt ute.

Ingen orkar väl vara ute tidigt på en söndag,av olika skäl.

Jag börjar dessutom bli sjuk..för sådär tusende gången på en månad.

Sånt är livet när man har barn...på dagis!

Hallelulja.


/J



Av scheisse - 28 mars 2009 10:13

Idag va jag,Annika & Kattis på Stadsteatern,närmare sagt Unga Klara & såg Monsterkabinetten.

Jag har inte så mycket att skriva,för jag kan inte beskriva känslan.

Känslan kanske kan beskrivas som om mitt huvud nästan exploderade av glädje. Kanske som att det började brinna inuti av engagemang.

Det va snyggt. Det va humor. Det va sarkasm.ironi Kritik. Dramatik. Allvar. Skräck. 

Feminism iklädd skräckskrud.

Arga kvinnor...humoristiska.

Vill man se coola kvinnor i centrum som har nått att berätta,fast på ett underhållande sätt,då är Monsterkabinetten ett måste!


Jag gick ut därifrån efter två timmar utan paus och törstade efter mera.

Jag va helt enkelt hög.

Hög på jävligt bra grejer kallat känslor!


/J & K



Av scheisse - 27 mars 2009 09:41

Så...jag är alltså med i en teaterföreställning som ska spelas upp inför RFHL...från hela sverige. Mmm,kan säga såhär att när jag tackade ja till att vara med så trodde jag att vi skulle spela upp inför RFHL Stockholm. Menar där känner jag dom flesta...iaf känner till dom flesta. Jag har ansikten.

NU...hela sverige. Mmm! Modiga Jenny skakar i sina Mc boots.


Föreställningen handlar väl allt om allt om hur samhället brister i sin hjälp med missbrukare. Hur människor behandlas av läkare,socialen osv.

Hur läkare hur som haver skriver ut beroendeframkallande mediciner till folk för att sen förvånas över att folk faktiskt blir beroende.

Samhället brister i sin hjälp när det kommer till människor med beroendeproblematik. Har man dessutom dubbeldiagnoser är man ju riktigt illa ute,för då hamnar man alltid utanför all hjälp.


Jag ska iaf vara en amfetaminmissbrukare som skall på möte hos soc.

Vi drar allt till sin spets & verkligen överdriver deras attityd att " vi förstår dig" 

Men sen är det mest en attityd av nedlåtande ton.


Ska bli kul.

Hade min första övning i tisdags...

kändes som om jag sökte en roll till Sökarna!


" ÖÖÖH HAN E LUUGN SAA JAA"


Pepp pepp.


/J



Av scheisse - 26 mars 2009 10:17

Vi har väl inga hemligheter kvar
men det är så jävla fegt att ge sig av
Bohemerna, poeterna är svin
och On The Road den fånigaste skiten jag har läst
för Hjältar och Hjältinnor stannar kvar
med ryggen upp mot väggen
bara hud mot vassa eggen
och de rivs och slår och bits
för sina liv eller någon annans
de får ingen belöning
men de kräver ingenting
de bara gör

biter ihop och håller käften

Älskling det vi mest av allt vill ha
är någonting som aldrig kan bli vårt
November är en mur av våt betong
där en löjlig dröm om flykt föds
för att krascha och sen dö
men Hjältar och Hjältinnor stannar kvar
De spottar hårt mot vinden
och de värmer våra händer
så vi inte tappar taget
om den kärlek vi har rätt till
De vågar tro och hoppas
på att någon däruppe ser oss
någon som hellre vill förlåta än fördöma oss
för något vi inte visste att vi gjort

Av scheisse - 25 mars 2009 10:07

Nouvelle vague har gjort covers på flera låtar av band jag helt enkelt älskar.

Bla Joy division,Echo and the bunnymen,The Clash...

och här min guldklimp The Smiths...


Boom boom Bossanova..


/J

Av scheisse - 24 mars 2009 09:21

Using only song names from ONE ARTIST, cleverly answer these questions. Pass it on to people you like and include me. Try not to repeat a song title. It's harder than you think..



Pick Your Artist: THE SMITHS!

Are you male or female: The boy with the thorn in his side

Describe yourself: Sweet and tender hooligan

How do you feel about yourself: Unlovable

Describe where you currently live: Cemetry gates

If you could go anywhere, where would you go: Back to the old house

Your favorite form of transportation: The draize train

Your best friend is: vicar in a tutu

Your favorite color is: ...Golden lights

What's the weather like: What difference does it make

Favorite time of day: Well i wonder

If your life was a tv show, what would it be called?: Death of a disco dancer

What is life to you: Stretch out and wait

What is the best advice you have to give: Accept yourself

If you could change your name, what would it be: Shakespears sister

Your favorite food is: meat is murder

Thought for the Day: Please please please let me get what i want..

How I would like to die: Asleep

My soul's present condition: Still ill

The faults I can bear: Paint a vulgar picture

My motto: Shoplifters of the world unite


***

Over and out / Jenny

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards